miercuri, 27 iulie 2016

Rugăciunea unui bolnav la Sfântul Mare Mucenic Pantelimon

De Ana-Georgiana Grigore





1. " Martir ales al Lui Hristos
Și Doctor fără de arginți
Te chem cu lacrimi dureros
Din ale bolii suferinți!



2.Vindecător Sfânt fără plată,
Scăparea celor din durere,
Cu inima mult tulburată
Te chem, voind a lua putere.


3.Căci iatã, știu mila-ți cinstitã
Prin care des tămăduiești
Și alungi boala cea cumplită
Iar pe bolnavi îi întărești.


4.Cunosc minunile pe care
Încă din viață le-ai plinit
Pentru a lumii apărare
Și cum pe Domnul ai slãvit!

5.Cinstesc a ta Sfântă jertfire,
Cea pentru Domnul suferită
Și marea ta milostivire
Pentru făptura chinuită!

6.Pentru aceasta,îndrăznind,
Vin să te rog acum smerit
Să mă asculți, tămăduind
Și trupul meu cel mult trudit!

7.Căci prin greșeli ori prin păcat,
Spre mine boala a venit
Ori spre a fi răscumpărat
Vreun gest murdar ce am plinit!”

8.Ori spre a mea sfântă schimbare
Povara bolii  port din greu
Sau boala este o cercare
De la slăvitul Dumnezeu!

9.Însă plângând, te chem oricând
Cerându-ți,  Sfinte, alinarea
Fiindcă mă chinui, suspinând
Dorind adesea vindecarea!

10.Îmi curăță dar duhul meu
De rău,păcat ori nedreptate,
Ca trupul să poată mereu
Avea pe urmă sănătate!

11.Căci știu că trupul pătimește
Din vina grelelor păcate
Pe când în el se tânguiește
Duhul robit în răutate!

12.Mă vindecă, Doctor Ceresc,
Pantelimoane, Sfânt Izvor
Al darului Dumnezeiesc
Și mie fi ajutãtor!

13.Ca să pot merge credincios
Pe Drumul Domnului Iisus
Trăind în lume cu folos
Și împlinind ce El a spus!

14. Și orișicând cu bucurie
Cinstire sã-ți aduc deplin
O! Sfinte bun și-n veșnicie
Să-ți mulțumesc frumos. Amin! "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu